Alonso zsarolással próbálta megakadályozni, hogy Hamilton elérje a célvonalat a McLaren csapatánál.

A kétszeres világbajnok spanyolnak tizenhat évvel ezelőtt volt egy nem éppen szimpatikus húzása a Magyar Nagydíjon. Kemény sztorival nosztalgiázunk, ha már a hétvégén a Hungaroringen köröz a Formula-1 mezőnye.
2007-ben Fernando Alonso, a kétszeres világbajnok, és Lewis Hamilton, az újonc tehetség, a McLaren csapatához csatlakoztak. Már a kezdetektől fogva nyilvánvaló volt, hogy a két pilóta közötti viszony nem mentes a feszültségektől. Alig néhány verseny után világossá vált, hogy a mindössze 22 esztendős brit Hamilton komoly riválisává vált a spanyol versenyző számára, aki addigra már megjárta a Forma-1 csúcsát.
Alonso egója mélyen sérült, mivel ő abban a meggyőződésben élt, hogy ő a csapat első számú versenyzője, és ezért neki kellene elsőbbséget élveznie. Ezzel szemben a csapatfőnök, Ron Dennis, világossá tette számára, hogy a szerződése nem tartalmaz ilyen feltételt.
Elérkezett a 2007-es Magyar Nagydíj, amely már a McLaren-változások színhelyévé vált. A belső feszültségek Dennis és Alonso között szinte már elviselhetetlenné váltak, hiszen a két versenyző alig kommunikált egymással. Az időmérő edzés során azonban Hamilton meglepő lépésre szánta el magát: a csapat korábbi megállapodását figyelmen kívül hagyva, csapattársa előtt indult a Q3-ba.
Alonso természetesen nem tűrte el, hogy ez így maradjon, és számot adott a történtekért. Nézd meg, mi történt, és hogyan reagált! (A videó megtekintéséhez kérlek, kattints az alábbi linkre.)
A spanyol akciója bár sikeres volt - elvette a pole pozíciót csapattársától -, de sportszerűtlenségéért öt rajthelyes büntetést kapott. És most jön csak a lényeg - muszáj volt ez a hosszabb felvezetés, hogy minden érthető legyen:
Dennis nem engedett a nyomásnak, és megelőzve a bajt, maga mondta el az FIA-nak, aminek következményeképpen a McLarent kizárták a 2007-es konstruktőri bajnokságból, és még 100 millió dolláros büntetést is kapott.
Hamilton megnyerte a Magyar Nagydíjat, míg Alonso a negyedik helyen végzett. Az idény végén Alonso elhagyta a McLarent, és csatlakozott a Renault-hoz – ahhoz a csapathoz, ahova nyugdíjazása után két évvel később újra visszatért.