Amerika riválisának J-10C vadászgépe talán még nagyobb meglepetéseket tartogathat, mint ahogyan azt eddig elképzeltük: vajon reszketniük kellene az ötödik generációs lopakodó gépeknek?


Kínai hadgyakorlaton egy J-10C vadászgép szimuláció során lelőtt egy fejlettebb J-20-as lopakodót, ami jelentős eredménynek számít, bár csak külső támogatással sikerült - jelentette a Military Watch Magazine.

A kínai állami média híradásai alapján egy J-10C "4+ generációs" vadászgép szimulált légi harc keretében sikeresen megsemmisített egy ötödik generációs J-20-as lopakodó vadászgépet. A J-10C pilótája, Hsziao Nan, a KJ-500 típusú légtérellenőrző repülőgép segítségét is igénybe vette a művelet során, amely...

A világ egyik legfejlettebb és legnagyobb teljesítményű légi radarrendszere áll rendelkezésére.

A gyakorlat keretében a J-10C pilótája egy szimulált rakétaindítást végzett a J-20 ellen, ám ezt követően elvesztette a célpontot. A KJ-500 légi figyelő támogatásával azonban a rakéták végül elérték céljaikat. A hadgyakorlat során részt vett egy J-16D elektronikus hadviselési repülőgép is, amely valószínűleg kulcsszerepet játszott a J-20 érzékelőinek zavarásában, így hozzájárult a gyakorlat sikeréhez.

Ez az első alkalom a Kínai Népi Felszabadító Hadsereg Légierejének történetében, hogy egy negyedik generációs vadászgép győzelmet aratott egy ötödik generációs vadászgép ellen. A kínai szakértők azonban elismerték, hogy ez nem lett volna lehetséges a támogató repülőgépek bevetése nélkül. A J-20-as flottát évek óta arra használják, hogy segítse a kínai vadászegységek lopakodó elleni taktikáinak fejlesztését. Abraham Abrams, a J-20 program vezető szakértője szerint a lopakodó vadászgépek széles körű földrajzi elosztása biztosította, hogy minden hadszíntér-parancsnokság vadászegységei gyakorolhassanak ellenük.

A J-10C és J-16 vadászgépeket a J-20-szal párhuzamosan fejlesztették, és sok azonos technológiát használnak. A J-16 a legnagyobb a három közül, jelentősen erősebb radarral, míg a J-10C a legkönnyebb, rövidebb hatótávolsággal és kisebb érzékelőrendszerrel. A J-10C képességei jelentős nyilvánosságot kaptak, miután 2020-ban következetesen felülmúlta az orosz gyártmányú Szu-35-ös vadászgépeket szimulált légi harcokban.

A vadászgépet az amerikai F-35 mellett a világ két legjobb egymotoros vadászgép-osztályának egyikeként tartják számon.

Felmerül a lehetőség, hogy a J-10C exportjának előmozdítása érdekében - többek között Kolumbia, Indonézia, Egyiptom és Irán felé - a szimulált összecsapást olyan körülmények között rendezték meg, amelyek kedveztek a könnyebb vadászgépnek. A J-10C támogatása a KJ-500 és J-16D repülőgépekkel, valamint esetleges korlátozások a J-20 képességeiben lehetővé tehették a győzelmet, ami tovább növelheti a könnyebb vadászgép hírnevét.

Related posts