A Ford és a Red Bull együttműködése új szintre lépett | M4 Sport

Egy ideig kérdéses volt, milyen felállásban vág neki a 2026-os szezonnak a Red Bull: több partnerrel is tárgyaltak, mielőtt a Forddal kötöttek szerződést, de közben rendre kiemelték, az amerikaiak nem klasszikus beállítók lesznek, hanem velük együtt építik majd erőforrásaikat.
A Ford kezdeti tervei alapján főként az elektromos alkatrészek gyártásában kívánt szerepet vállalni, mivel ezek a következő szezontól kezdve egyre nagyobb jelentőséggel bírnak majd a királykategóriában. Az autógyártó számára, hasonlóan a jövőre debütáló Audihoz, különösen vonzó lehetőség ez, hiszen a királykategória új irányt vesz, amely a fenntarthatóság és innováció felé mutat.
Most, ahogy közeledünk a 2026-os évhez és a komoly szabályváltozásokhoz, a Ford ügyvezetője jelezte, a felek szorosabbra fűzték együttműködésüket, vagyis az elektromos alkatrészek mellett már a belső égésű motoron is közösen dolgoznak a Red Bull-lal.
Mark Rushbrook megosztotta velünk, hogy szeretnék mélyebben beleásni magukat az elektromos technológiák világába. Céljuk, hogy jobban megértsék az akkumulátorcellák kémiáját, a motorok és inverterek működését, valamint a kalibrálás és vezérlés folyamatait. Emellett fontosnak tartják azt is, hogy felfedezzék, miként lehet a belső égésű motorral való együttműködést optimalizálni, különös figyelmet fordítva az üzemanyag-hatékonyság javítására.
"A belső égésű motorok fejlesztése kezdetben nem vonzott bennünket" - ismerte el a szakértő, őszintén rávilágítva arra, hogy kezdetben nem érezték magukat érintettnek a "hagyományosabb" technológiai újítások terén. Azonban az idő múlásával ez a terület is felkeltette az érdeklődésüket.