Egy korszak véget ér: megérkezett az utolsó Nissan GT-R! -- Totalcar

Tizennyolc év, 48 ezer legyártott példány, és rengeteg emlék, valamint hűséges rajongó után egy új fejezet zárult le.
Határozottan állíthatjuk, hogy a Nissan GT-R R35 a modern autóipar egyik ikonikus remekműve. 2007 óta hódít a piacon, és a számos különleges kiadás mellett több generációs frissítést is megélt, de azóta is az egyik leglenyűgözőbb újkori japán sportautóként tartják számon. Sajnos azonban minden jó dolognak vége szakad, így az R35 pályafutása is lassan a végéhez közelít. Már régóta tudtuk, hogy elérkezik ez a pillanat, de most már valóban elérkezett az idő: legördült a gyártósorról az utolsó GT-R.
Az ikonikussá vált sportautóból 18 év alatt mintegy 48 ezer darab készült. A modell szívét mindig a kézzel épített VR38DETT kódnevű, 3,8 literes, ikerturbós V6-os adta, amely eredetileg 480 lóerőt és 588 Nm-t tudott, ami 3,5 másodperces százas sprintre és 312 km/h-s végsebességre volt elég.
A csúcsverzió, vagyis a Nismo már 600 lóerőt tudott, de a blokk bőven elbírta extrém tuningot is: nem egy műhely csinált 2000 lóerős példányokat, amivel az R35 örökre beírta magát az átépített autók legendás sorába, az R34-es Skyline mellé.
A GT-R debütálása igazi szenzációt okozott az autós világban: 2007-ben a Nissan bejelentette, hogy a legendás Nordschleifén két másodperccel megelőzte a Porsche 911 Turbót. Ez a hír a németek körében heves vitákat gerjesztett, akik csalást sejtettek a japánok teljesítménye mögött, mivel úgy vélték, hogy nem szériagumival hajtották a versenyt. A Nissan azonban nem hagyta annyiban a dolgot, és 2008-ban újra nekivágott a pályának, ahol egy lenyűgöző 7 perc 29 másodperces időt futott el, ezzel kilenc másodperccel megdöntve a korábbi rekordját. A Nismo végül még tovább javította ezt az eredményt, elérve a 7:08-at, amely a mai napig elképesztő teljesítménynek számít – bár fontos megjegyezni, hogy ezt a számot számos egyedi módosítással érték el.
Az utolsó GT-R egy egészen szép konfiguráció: Premium Edition T-Spec, ikonikus Midnight Purple lila fényezéssel. A szerencsés tulajdonos egy japán ember.
A GT-R nem csupán az utcák királya, hanem az autósport színpadán is kiemelkedő teljesítményt nyújtott. Öt győzelmet arattak a GT500-as kategóriában és három alkalommal hódította meg a GT300-as mezőnyt a japán Super GT sorozatban. 2013-ban a Blancpain GT-sorozat Pro-Am kategóriáját is magáénak tudhatta, majd 2015-ben a Bathurst 12 órás verseny győztese lett. Ezen kívül ötször állhatott a dobogó legfelső fokán a japán Super Taikyu hosszútávú bajnokságban is, bizonyítva, hogy nem csupán egy autó, hanem egy igazi legendás teljesítmény.
Egy lenyűgöző rekord is fűződik ehhez az eseményhez: 2016-ban a világ leggyorsabb driftjét hajtották végre egy R35-ös Nissanban. A célra külön felkészített jármű az Egyesült Arab Emírségek Fujairah repülőterén 304,96 km/h sebességnél, 30 fokos szögben csúszott keresztbe, ezzel új magasságokba emelve a drift művészetét.
A GT-R jövője továbbra is homályos. A Nissan biztosít minket arról, hogy a GT-R név nem fog eltűnni, de konkrét részletek, mint időpont vagy formavilág, még nem állnak rendelkezésre. A 2023-as Tokiói Autószalonon bemutatott Hyper Force koncepció ugyanakkor adhat némi támpontot a jövőbeli irányvonalhoz, de a sorozatgyártás még évek kérdése. Emlékezzünk csak az R35-re: az első prototípusát már 2001-ben bemutatták, míg a végleges változat csak 2007-ben debütált a piacon.