F2: Az elképesztő hajrá végén Martí diadalmaskodott a sprintversenyben | M4 Sport


A tizengyedik helyről induló Josep Maria Martí nyerte az F2-es bahreini sprintversenyét, miután a biztonsági autós fázist követő örült hajrában több ellenfelet is maga mögé utasított. Másodikként Rischard Verschoor ért célba, a dobogó legalsó fokára a sokáig vezető Joshua Dürksen állhatott fel.

A fordított rajtrácsos szabály értelmében a verseny kezdetét a tizedik helyezett, Joshua Dürksen, az első pozícióból indította el.

A paraguayi pilóta fantasztikus alkalmat kapott arra, hogy a melbourne-i verseny után a bahreini sprintet is diadalra vigye, ezzel pedig tovább növelje előnyét a bajnoki rangsorban. Érdemes megemlíteni, hogy a rajt előtt ő vezette a tabellát, mivel Melbourne-ben a főfutamot törölték, így csak a sprint során volt lehetőség pontok szerzésére.

A második pozícióból a Ferrari fiatal tehetsége, Dino Beganovic vágott neki a versenynek, míg a második rajtsorban Rafael Villagómez és Sami Meguetounif duója foglalta el helyét.

Az ötödik és hatodik rajthelyet két tapasztalt versenyző, Richard Verschoor és Roman Stanek foglalta el, míg a hetedik és nyolcadik pozícióban két újonc, Alexander Dunne és Luke Browning debütált.

Az időmérő versenyt Leonardo Fornaroli nyerte meg, aki a tizedik pozícióból várta a rajtot, mellette pedig Victor Martins készült a startvonalhoz.

Dürksen kiválóan kezelte a rajt nehézségeit, és megőrizte vezető pozícióját, míg Beganovic a második, Villagómez pedig a harmadik helyen állt. A rajt legnagyobb vesztesége Martins volt, aki a "daráló" zűrzavarában kicsúszott a pálya szélére, ahol sajnos eltalálta a féktávokat jelző táblákat.

Ennek következtében az első szárnya megsérült, ezért be kellett ugrania a boxba egy új alkatrészért, így hirtelen a mezőny hátsó részébe szorult.

Néhány "támogatást" azért kapott, hiszen Sebastián Montoya balesete miatt a biztonsági autó lépett a színre, ami lehetővé tette számára, hogy a mezőnyt vezetve gyorsan csökkentse hátrányát.

A sorrend az élen a biztonsági autó távozása után is változatlan maradt: Dürksen őrizte az elsőséget, majd Beganovic és Villagómez következett. Verschoor volt a negyedik, Dunne az ötödik, a tizenegyedik helyről startoló, a futam elején több pozíciót is nyerő Josep Maria Martí pedig a hatodik.

Az élmezőny néhány nyugodt kört követően, ahogy a futam fele közeledett, egyre inkább felpörögtek az események. Először Verschoor lépett a színre, és átvette a harmadik helyet Villagómeztől. A tizenegyedik körre pedig már láthattuk az élen történő izgalmas helycserét.

Az első F2-es győzelmét hajszoló Beganovic a hármas kanyart követően remek manőverrel megelőzte Dürksent, ezzel átvéve a vezetést. A tizenharmadik körben Dunne is átlépett a lassuló Villagómez mellett, és Verschoorra vetette magát, célul tűzve ki F2-es karrierje első dobogós helyezését.

Előzése után Beganovic kiváló ütemet állított fel, és úgy tűnt, hogy az újoncok életét gyakran megkeserítő gumikezelési gondok teljesen elkerülték őt. Ennek köszönhetően sikerült egy apró, de értékes előnyt kialakítania.

Ez a pillanat teljesen megváltozott, amikor Max Esterson a tizenhatodik körben kicsúszott, és a biztonsági autó újra a pályára lépett.

Az újraindítás igazán izgalmasra sikeredett: Dürksen élt a lehetőséggel és visszavette a vezetést Beganovictól. Ekkor egy rövid időre Dunne is megelőzte Verschoort, de a párharc során elveszítette a lendületét, így végül Martí és Villagómez is elhaladt mellette. Sőt, egy körrel később Browninggal és Arvid Lindbladdal szemben is hátrányba került.

Beganovic az utolsó előtti körben mindent bevetett, hogy visszanyerje az első helyet: elszánt támadást indított, és sikeresen Dürksen mellett haladt át több kanyaron is. Azonban a manőver végén meglepő fordulat történt: Martí és Verschoor is megelőzte őt, így a helyzet gyorsan megváltozott.

A feszültség tovább fokozódik! Az utolsó körben Martí merész támadást indított Dürksen ellen, és a célegyenes végén sikeresen megelőzte a paraguayi versenyzőt. Ráadásul a hátsó egyenesben Verschoorral szemben is hátrányba került, ami tovább színesítette a verseny izgalmait.

Az őrült hajrá végén Martí érkezett meg elsőként a célvonalhoz, ezzel megszerezve második F2-es győzelmét. A leselkedő Verschoor a második helyen zárta a versenyt, míg Dürksen, aki az utolsó kört elsőként kezdte meg, végül a harmadik helyen fejezte be a futamot.

Beganovic a negyedik helyen végzett, míg Oliver Goethe az ötödik pozícióban ért célba. A pontszerzők között szerepelt még Lindblad, Villagómez és Gabriele Miní is. A sokáig a dobogós helyezésért harcoló Dunne az utolsó körben, törött vezetőszárnnyal, sajnos az utolsó előtti helyre esett vissza.

Related posts