Hegyi Zsolt bejelentette, hogy a Keleti pályaudvar felújítási munkálatai miatt négy hétre bezárja kapuit.

Felújítás miatt augusztus 25-től négy hétre bezár a Keleti pályaudvar - közölte a MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebookon hétfőn közzétett videóban.
Hegyi Zsolt emlékeztetett arra, hogy tavaly nyár végén és ősz elején két mozdony kisiklása rávilágított a Keleti pályaudvar sürgető felújításának fontosságára. Mint az ország legforgalmasabb vasútállomása, a Keleti állomás helyzete megkövetelte a mielőbbi beavatkozást. Ennek érdekében, MÁV vezérigazgatójaként, az egyik első intézkedése a Keleti-program elindítása volt tavaly ősszel.
A munka oroszlánrésze azonban most jön, augusztus 25-től négy hétig teljes lezárás mellett újítják meg a pályaudvaron a műszaki állapotokat - fogalmazott.
A vezérigazgató bejelentette, hogy a Keleti pályaudvaron jelentős fejlesztések valósulnak meg: a váltók, vágányok és a felsővezeték teljes cseréje zajlik majd. Ezek az átfogó munkálatok hosszú távon biztosítják a pályaudvar zavartalan működését, és évtizedekre előre meghatározzák a közlekedési infrastruktúra jövőjét.
A Keleti-program a MÁV 2025-ös évében megvalósította a legjelentősebb pályakarbantartási munkálatokat – emelte ki a vezérigazgató a videóban.
A MÁV-csoport legfrissebb tájékoztatása szerint a megszokott vonatok ideiglenesen nem a Keleti pályaudvarra fognak érkezni, és onnan sem indulnak. Ez a forgalmi változás komoly hatással lesz a győri, pécsi, hatvani-miskolci és újszászi-békéscsabai vasútvonalakon közlekedő utasokra. Az érintett vonalak mentén a MÁV-csoport több új átszállási pontot hoz létre Budapesten, amelyek a HÉV, a VOLÁN és a BKK járataival is könnyen megközelíthetők a főváros különböző részeiből.
A tájékoztatás szerint a Keleti pályaudvaron a 2019-es felújítást követő legnagyobb beruházást hajtják végre. A beavatkozások nagyobb része a műszaki, kisebb része az utasforgalmi tereket érinti. A szeptember 20-ig tartó teljes forgalomszünetelés során éjjel-nappal dolgoznak majd a szakemberek és a munkagépek. Síneket, váltókat és több mint 2 ezer talpfát is cserélnek, ágyazatot pótolnak, és három kilométernyi szakaszon ágyazatrostálást végeznek, 14 kilométeren szabályozzák a vágányokat, és mintegy 16 kilométeren javítják a felsővezetéki hálózatot. Emellett a pályaudvar üzemi és utasforgalmi területeit ellátó elektromos elosztóberendezések karbantartását és cseréjét, valamint ezek távfelügyeleti rendszerbe kötését is tervezik. Átépítik az 1. és 2. vágányok közötti peront, az összes perontetőn is elvégzik a karbantartást, valamint javításokat végeznek a peronok járdáin.