Bár a Zing csapata minden erejével azon dolgozott, hogy felzárkózzon a Revoluthoz, a végkimenetel sajnos egy hatalmas, 35 milliárd dolláros veszteség lett. A FinTechRadar jelentése szerint a vállalat számára ez a küzdelem végül a kudarcot hozta el.


Az HSBC 35 milliárd forintos veszteséggel zárta Zing nevű pénzküldő applikációjának rövid életű próbálkozását, amely mindössze egy év után, 400 munkahely megszűnésével bukott meg.

Az HSBC év elején jelentette be, hogy lezárja a Zing nevű digitális pénzküldő projektjét - mostanra azonban az is kiderült, mekkora veszteséggel járt ez a döntés. A bank hiába igyekezett utolérni a Revolut és a Wise sikerét, saját nemzetközi applikációja már az első év után megbukott. A kezdeményezés nemcsak komoly anyagi veszteséget hozott, de közel 400 alkalmazott munkahelyébe is került.

Amikor 2024-ben útjára indult a Zing, az HSBC világos célt tűzött ki maga elé: szeretett volna betörni a gyorsan fejlődő brit fintech szegmensbe, és versenytársként fellépni olyan nagyágyúk mellett, mint a Revolut és a Wise. Ám hiába a stabil banki háttér, a sikerhez ez nem bizonyult elegendőnek.

A projekt működtetését az MP Payments nevű leányvállalat végezte, amely a most nyilvánosságra hozott pénzügyi adatok alapján 87,5 millió dollár - azaz nagyjából 35 milliárd forint - veszteséget halmozott fel a tavalyi év során. Ráadásul ez az összeg csak a közvetlen veszteséget tükrözi: a teljes befektetés ennél is nagyobb lehet, hiszen a fejlesztést egy külön csapat végezte, amely két éven át építette az alkalmazást a Monese nevű fintechcég technológiai alapjaira támaszkodva.

A Zing leállításáról 2025 januárjában hoztak döntést, csupán egy évvel az alkalmazás nyilvános elindítása után. A projekt megszüntetése körülbelül 400 munkavállalót érintett, akik közül a legtöbben az ügyfélszolgálat és a támogatási szektorban tevékenykedtek.

Az alkalmazás fél év alatt mindössze 30 ezer felhasználót vonzott - miközben a brit HSBC-nek önmagában több mint 14 millió ügyfele van. Ezzel szemben a Revolut 2015-ös indulása óta már 50 millió felhasználót gyűjtött össze világszerte, csak Magyarországon 1,5 millióan használják. A Wise 2011-es alapítása óta pedig 11 milliós nemzetközi ügyfélkört épített ki.

A Zing indulása egy komoly stratégiai lehetőségnek tűnt. Az HSBC felismerte, hogy az online pénzküldés és a digitális pénzügyi szolgáltatások terén hatalmas verseny bontakozott ki. A bank korábbi nemzetközi súlya egyre kevésbé bizonyult elegendőnek a fintech cégek újgenerációs megoldásaival szemben, amelyek gyorsabbak, felhasználóbarátabbak és jóval olcsóbbak.

Related posts