Az Ikea legújabb boltja a vásárlókat egy ikonikus termékével vonzza, melynek varázsa mindenkit elbűvöl.
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Az Ikea egy különleges reklámkampányt indított a londoni Oxford Circus szívében, ahol hamarosan megnyitja új pop-up boltját. November végétől a bolt kirakata egy lenyűgöző installációval várja az érdeklődőket, melynek neve Hus of Frakta. A járókelők szemet gyönyörködtető dekorációt láthatnak, amely a híres kék bevásárlószatyor anyagából készült. Ez a figyelemfelkeltő látványosság nemcsak az Ikea közelgő megnyitóját hirdeti, hanem egyben ízelítőt is ad arról, hogy 2025 tavaszától milyen izgalmas újdonságokkal készül a svéd bútoráruházlánc a londoni vásárlók számára.
A háromemeletes áruházat eredetileg már 2024 őszén át akarták adni, de a kiszemelt épület felújításának
A brit kiskereskedelmi szakportál, a Retail Gazette értesülései szerint a projekt elhúzódása következtében a várakozások szerint a következő tavaszra csúszik a megnyitó. A bolt területe 7600 négyzetméter, míg a legnagyobb magyarországi Ikea, amely Soroksáron található, összesen 34 ezer négyzetméteren terül el.
A cég vezetői nem akarnak hibázni Londonban, miután az új bolt a brit főváros központjában olyan helyen van, amivel igencsak magára vonja a vásárlók figyelmét. Az ilyenkor szokásos propagandaszöveg szerint a Frakta szatyor megtestesíti az Ikea vállalati filozófiáját, miszerint ötvözik az örök divatot és a "demokratikus tervezést". A kirakati bemutató november utolsó napjaitól kezdve 2025 márciusáig igyekszik növelni a felhajtást az új Ikea-áruház körül.
A legnépszerűbb Frakta táska, amelynek űrtartalma 71 liter, mindössze 75 pennyt, ami körülbelül 370 forintnak felel meg, vásárolható meg. Ezzel szemben a magyar boltokban ugyanez a termék majdnem 300 forintba kerül. A legkisebb, 36 literes Frakta táska ára 250 forint, míg a kiskopcsira szerelhető változat ára majdnem 1000 forintot kóstál. A szatyorcsaládhoz tartozó hűtőtáska pedig közel 1200 forintba kerül.
A Fraktát három évtizeddel ezelőtt álmodták meg, hogy megkönnyítse a vásárlók dolgát, amikor az Ikeában beszerzett termékeket haza kell vinniük. Azonban a kék szatyor hamarosan túllépett eredeti funkcióján, és kulturális ikonná avanzsált. Az emberek felfedezték sokoldalúságát: a strandszatyorként való használattól kezdve a költözés elengedhetetlen kellékéig számos területen megtalálta a helyét.
Matt Gould, az új bolt vezetője úgy véli, hogy a Fraktánál nem is találhattak volna jobb szimbólumot a vásárlói igények kielégítése iránti elkötelezettségük kifejezésére. A kék táskák, melyek számos variációban elérhetők, szinte minden háztartásban jelen vannak, így biztosak lehetünk benne, hogy az ezekből készült dekorációk felkeltik az emberek érdeklődését, és ösztönzik őket a vásárlásra.