Egy újabb afrikai nemzet lép be a Forma-1 világába.


A Forma-1 fő célja a gazdag és dinamikus amerikai piac meghódítása, miközben a sportág tulajdonosa, az amerikai Liberty Media, valamint az F1 vezetősége szívesen bővítené a versenynaptárat új, vásárlóerejű országokkal is. Ez a törekvés azonban nyíltan a hagyományos európai helyszínek rovására megy, ami új kihívások elé állítja a sportág hagyományait.

A világ lakott kontinensei közül jelenleg Afrikában hiányzik a Forma-1-es nagydíj, de úgy tűnik, hogy ez már csupán az akaraton múlik, hogy végre egy ilyen versenyt sikerüljön megszervezni.

Az 1993-ig viszonylag rendszeresen versenyt rendező Dél-Afrikai Köztársaság az elmúlt időszakban sokadszorra fut neki a visszatérésnek, tavaly év vége óta pedig Ruanda is a jelöltek között van.

A jelentkezők listája újabb izgalmas taggal gazdagodott, hiszen a Racingnews365.com beszámolója alapján Marokkó is nyitott az F1-es versenyek rendezésére.

Az északnyugat-afrikai ország gazdag autósportos hagyományokkal bír, hiszen már az 1920-as években is rendeztek nagydíjakat, amikor még gyarmati területként funkcionált. A 1956-os függetlenedés után pedig két emlékezetes Forma-1-es nagydíjat is lebonyolítottak: az egyik 1957-ben, egy bajnokságon kívüli esemény keretében, míg a másik 1958-ban világbajnoki futamként került megrendezésre.

Jelenleg az ország második legnagyobb városa, Tanger, amely az Atlanti-óceán és a Földközi-tenger találkozásánál helyezkedik el, új álmokkal érkezik az F1 világába. A várostól mindössze 20 kilométerre tervezett verseny- és üdülőközpont szándéka, hogy egyedülálló élményeket nyújtson a motorsport kedvelőinek és a pihenésre vágyóknak egyaránt.

Egyedülálló lehetőség előtt állunk: egy állítólagosan 800 millió dolláros befektetési háttérrel rendelkező projekt keretében egy multifunkcionális versenypálya épülne, amely a Forma-1, WEC és MotoGP nagyszabású eseményeinek rendezésére is alkalmas. A tervek között szerepel egy izgalmas témapark, modern bevásárlóközpontok, elegáns szállodák és egy kikötő kialakítása is. A projekt élén Eric Boullier áll, aki korábban a Renault és a McLaren csapatfőnökeként szerzett tapasztalatot, és most a kezdeményezés "arcaként" vezeti a megvalósítást.

Bár a tangeri létesítmény jelenleg csupán a tervezőasztalon és pénzügyi táblázatokban létezik, előnyei között kiemelkedő szerepet játszik az Európához való közelsége. Ez a földrajzi előny nemcsak a nézők, hanem a csapatok számára is jelentős könnyebbséget jelentene, hiszen a helyszín gyorsan megközelíthető lenne repülővel vagy hajóval, különösen Spanyolország irányából.

Related posts