"Karácsony és a Tisza Párt együttműködése súlyos válságba sodorta Budapestet."

Szentkirályi Alexandra hétfőn közzétett bejegyzésében arra hívta fel a figyelmet, hogy Karácsony Gergely és a TISZA Párt koalíciója mindössze egy év leforgása alatt csődhelyzetbe sodorta Budapestet, az ország legtehetősebb városát. A Fidesz budapesti elnökeként reagált a főpolgármester legutóbbi sajtótájékoztatójára, ahol Karácsony elismerte, hogy a főváros pénzügyi helyzete bizonytalan, emiatt pedig sürgős jogi védelmet kér a bíróságtól.
- fogalmazott Szentkirályi, hozzátéve, hogy annak idején 200 milliárdos megtakarítással adták át Budapestet Karácsonyéknak, mégis csődbe vitték.
A Fidesz frakcióvezetője kiemelte, hogy a fővárosi csőddel párhuzamosan a kormány folyamatosan fejleszti a fővárost. Bejelentették többek közt a 18.000 férőhelyre bővült Diákváros építését, épül a Déli Körvasút, az új Pázmány campus, a legforgalmasabb H5-ös HÉV felújításáról is döntöttek súlyos milliárdokért és hiába a brüsszeli zsarolás és a fővárosi csőd, a Kormány Budapest új villamosaira is kifizet 50+ milliárd forintot.
Karácsony Gergely a Városházán megtartott hétfői sajtótájékoztatón kijelentette, hogy a főváros rendkívül súlyos pénzügyi kihívásokkal néz szembe, és a szolidaritási hozzájárulást álságosnak titulálta. Hozzátette, hogy jogi vitában állnak a kormánnyal, amely véleménye szerint büntető intézkedéseket hoz a főváros ellen.
A Kúria döntése nyomán, amely kötelezi a fővárost a költségvetésből hiányzó 51 milliárd forint kifizetésére, a Városháza bejelentette, hogy jogvédelmi kérelemmel fordul a bírósághoz. Ezt a kérelmet még ma, a nap folyamán benyújtják.
A következő törlesztési nap május 28-án, szerdán esedékes, amikor is a Kúria határozata alapján 12 milliárd forintot fognak levonni a főváros számlájáról.
Karácsony Gergely bejelentette: "Kérjük a bíróságot, hogy az iparűzési adó őszi befizetési határidejéig állapítsa meg, hogy az államkincstár nem jogosult inkasszálni a főváros bankszámláit."
Ebben a helyzetben a főváros az év hátralévő időszakában nem lesz képes biztosítani az alapvető közszolgáltatások, így a közösségi közlekedés fenntartását, ami komoly kockázatot jelenthet az ott dolgozó munkavállalók számára is.