Két XC60-ra volt szükség ahhoz, hogy a Volvo 240-es legyőzze a kihívást.

Az 1974-ben bemutatott Volvo 200-as sorozat hamarosan a biztonság szimbólumává vált, és a svédek annyira megszerették, hogy egészen 1993-ig folytatták a gyártását. E idő alatt összesen 2 685 171 példány készült Göteborgban, Kalmarban és Ghentben. Technikailag ez a modell a legnagyobb példányszámban értékesített Volvo személyautó, hiszen a jelenlegi 2,7 milliós eladási számot elérő XC60-as szabadidő-autóhoz már két generációra volt szükség.
A helyzet annyiban nem változott, hogy míg a nyolcvanas és kilencvenes években a 200-as modell volt a svéd családok körében a legelterjedtebb autó, addig napjainkban ezt a szerepet az XC60-as tölti be. A szabadidő-autót Göteborgban és Csengduban gyártják, és egyfajta átmeneti kategóriát képvisel a teljes elektromos átállás irányába. A sajtóközlemény nem tette közzé, hogy a plug-in hibrid változatok hány százalékot képviselnek az eladásokban, de azt megosztotta, hogy a telemetriai adatok szerint a PHEV-tulajdonosok útjaik 48 százalékát elektromos üzemmódban teszik meg.