Lázár János reagált Hadházy Ákos édesanyját említő megnyilvánulására.


Egyre indulatosabb szópárbajokhoz vezet az Orbán-kormány által 14 éve teljesen elhanyagolt vasút helyzete.

"Lehet kurvaanyázni. Lehet látványterveket gyártani. Lehet zsűrizni. Meg neki lehet állni a szarból várat építeni: új, olcsóbb tarifarendszert bevezetni, járművet felújítani, pályát rendbe tenni, az utastámogatást átszervezni, ahogy mi álltunk neki az 5 pontos közlekedési akciótervvel" - írta Lázár János a Facebookon.

Az építési és közlekedési miniszter nyilvánvalóan Hadházy Ákos szarkasztikus és éles hangvételű megjegyzésére válaszolt, amelyet péntek este Kelenföldön tett, miközben a hidegben várakozott. Hadházy a következőket mondta: "Kurva anyád, Lázár János, kurva anyád!"

Lázár János nyilatkozatában hivatkozott Hegyi Zsoltra, a MÁV-csoport vezérigazgatójára is, aki kiemelte, hogy a kelenföldi műszaki válsághelyzet rávilágított a haváriaközpont előkészítésének sürgősségére. Hegyi szerint elengedhetetlen, hogy januártól a gyorsbeavatkozó egységeket, az utastájékoztatást, valamint a pótló- és mentesítő járatokat teljes hatáskörrel és országos lefedettséggel lehessen irányítani. Továbbá, 2025-re "új szemléletű és gyakorlatú, központi támogatással" kívánják megerősíteni a rendszert.

Hadházy Ákos gyorsan reagált Lázár János megkeresésére. Először is, tiszteletteljes bocsánatkérést intézett a tárcavezető édesanyjához, hangsúlyozva, hogy őt nem akarta bántani, csupán a "rozsdaminisztert" kívánta kritizálni. Kifejtette, hogy a felsővezeték-szakadás természetesen bárhol előfordulhat, ám annak gyakorisága már nem elhanyagolható tényező. "Legutóbb néhány hónapja éppen Kelenföldön ültem a vonaton emiatt, és akkor nem is sejtettem, hogy milyen szerencsés vagyok, mert éppen beért a vonat, így nem kellett a hideg peronon várakoznom. A felsővezeték szakadása lehet a szél következménye is, de nálunk gyakran az ódon mozdonyok elavult áramszedői a felelősek" - tette hozzá.

A független országgyűlési képviselő éles kritikát fogalmazott meg Lázár Jánossal szemben, kijelentve, hogy a miniszternek nem a lehetetlen feladatok megvalósításával kellene foglalkoznia, hanem inkább távoznia a posztjáról. Hadházy hangsúlyozta, hogy a problémák gyökerei már régóta jelen vannak, hiszen a Fidesz-KDNP már 14 éve irányítja az országot, és Lázár János csupán az utóbbi két évben töltötte be a közlekedési és építési miniszteri posztot. "Amikor beiktatták, az első intézkedése az új Siemens mozdonyok és vagonok beszerzésének azonnali leállítása volt, ami önmagában is elegendő indok a távozására" – mondta Hadházy. A képviselő arra is felhívta a figyelmet, hogy ha egy kormány ennyire képtelen arra, hogy Budapest egyik legfontosabb pályaudvarán biztosítson egy illemhelyet, akkor érdemes lenne inkább más hobbik után néznie, mintsem a kormányzás súlyos feladatával foglalkoznia.

Hadházy Ákos úgy véli, hogy Lázár Jánosnak érdemes lenne néhány alkalommal beülni abba a járműbe, amelynek működéséért ő a felelős, mert ezáltal talán jobban tudná érzékelni a döntéseinek következményeit. „Tegnap rengeteg kedves, türelmes és segítőkész vasutassal találkoztam. Ők nem tehetnek arról, hogy például Kelenföldön hiányzik a fűtött váróterem, nincsenek gyorsvonatok, és csupán az aluljáró falán található néhány apró tájékoztató tábla a vágányokról és az ÍGÉRT indulási időkről (azonban a hangosbemondó itt nem működik, így nem hallható, mikor érkezik valójában a vonat). Meggyőződésem, amit többek között mások is megerősítettek tegnap, hogy ők ugyanazt a üzenetet küldték a Rozsdaminiszternek, mint amit én is megfogalmaztam” - írta az ellenzéki politikus.

Lázár János a bizottsági meghallgatásán kifejtette, hogy a jelenlegi körülmények között "sarból kell várat építenie". A tárcavezető hozzátette, hogy szinte biztosra vehető: az állam 2026 előtt nem tervez új vonatok beszerzését, ráadásul a járműbeszerzés még a 2025-ös költségvetésben sem szerepel.

Lázár János kifejtette, hogy a jelenlegi helyzetben a legnagyobb kihívás az, hogy a meglévő erőforrásokból és lehetőségekből kell kihozni a legjobbat, hiszen a magyar állam 2026-ig nem tervez új vonatok beszerzését. Ezért most olyan kreatív megoldásokra van szükség, amelyek lehetővé teszik, hogy a meglévő infrastruktúrát és járműveket a lehető legjobban kihasználjuk.

Related posts