Max Verstappen édesapja előrejelzése szerint a csapat jövője fényes lehet.

Laurent Mekies komoly kihívásokkal néz szembe, miután a Red Bull őt választotta Christian Horner utódjának a Formula-1-es csapat élén. Elsődleges feladata, hogy megőrizze a világbajnoki címvédő Max Verstappen támogatását, akinek a szerződése 2028-ig köti a csapathoz. A Mercedes azonban már most is aktívan érdeklődik a holland pilóta iránt, és a Verstappen körüli szakmai stáb úgy véli, hogy léteznek kiskapuk a szerződés felmondására, amennyiben a pilóta úgy dönt.
Verstappen kellemetlen helyzetben találta magát a tavalyi szexuális zaklatási vádak kapcsán, amelyeket Horner ellen fogalmaztak meg – ez akkor is így volt, ha a korábbi csapatvezető kétszer is tisztázta magát a belső vizsgálatok során. A négyszeres világbajnok és Horner között nem volt érezhető feszültség, ellentétben a versenyző édesapja és a csapatvezető viszonyával, ahol a feszültség sokkal nyilvánvalóbb volt.
A korábbi Forma-1-es versenyző, Jos Verstappen, erőteljes karakterével meghatározó szerepet tölt be fia, Max Verstappen pályafutásában. Az idei évben nagyrészt visszafogta magát a véleményei megosztásában, azonban tavaly bátorságot mutatott, amikor nyíltan kifejtette:
Ahogy tavaly sorra távoztak a vezető beosztású szakemberek - kezdve Adrian Newey-val, aki az év első negyedévében távozott, és most az Aston Martin csapatát erősíti -, Jos Verstappen szavai egyre inkább beigazolódni látszottak.
A BBC Sport jelentése szerint a Red Bull messze eltávolodott attól a domináló teljesítménytől, amelyet 2022-ben és 2023-ban, valamint 2024 első felében mutatott. Jelenleg a McLaren csapata tűnik az F1 élvonalának. Bár a Red Bull átlagosan még mindig a második leggyorsabb autóval bír az időmérők során, Verstappen már egy ideje kifejezi elégedetlenségét, gyakran hangoztatva, hogy az autó kiegyensúlyozottsága nem felel meg az elvárásainak.
Versenytempóban a Red Bull ritkán képes felvenni a küzdelmet a McLarennel, és ez a tavalyi Miami Nagydíjon változott meg drámaian, mintegy 14 hónappal ezelőtt.
Verstappen még egy darabig dominálta a versenyeket, de a szezon közepére a McLaren vált a legkeresettebb kihívóvá, amit mindenki le akart győzni.
A Red Bull rendkívüli ügyességgel alkalmazkodott a 2022-ben bevezetett technikai szabályokhoz, ami kezdetben a csapat dominanciáját hozta magával. Azonban mára a helyzet megváltozott, és a csapat lemaradását egyre többen észreveszik. Ez számos kérdést vet fel a Red Bull technikai részlegének működésével kapcsolatban, különösen Adrian Newey távozása után, aki kulcsszereplője volt a csapat sikereinek. Egy szempontból nézve, az új szabályrendszer, amely jövőre lép életbe, új lehetőséget adhat a Red Bull számára, hogy újraépítse magát és visszanyerje korábbi előnyét. Ugyanakkor érdemes figyelembe venni, hogy ha egy csapat már jelenleg is hátrányban van, akkor az új szabályok bevezetésekor is könnyen lemaradhat az élmezőnytől, ami komoly kihívás elé állíthatja őket.
Verstappen számára nem feltétlenül szükséges elhagynia a Red Bullt. Ahelyett, hogy azonnal kockázatos döntést hozna, akár várhat is egy évet, hogy jobban megértse, hogyan alakulnak a csapat erőviszonyai. Ugyanakkor, ha már most biztos abban, hogy a Red Bull nem fog tudni versenyt nyerni, akkor a távozás lehetősége már nem tűnik olyan kockázatos lépésnek.
A Red Bull autójával kapcsolatos problémák túlmutatnak azon, hogy Verstappen nem tud rendszeresen nyerni. Daniel Ricciardo 2018 végi távozása óta a második számú pilótájuk teljesen eltűnt a mezőnyben. Ez egyrészt Verstappen elképesztő képességeit mutatja, másrészt azt is, hogy a Red Bull autójának fejlesztése milyen irányba ment el.
Verstappen rádióbeszélgetései a csapattal világosan rávilágítanak egy súlyos problémára: egyik pillanatban a túlkormányzottságra hivatkozik, míg a következőben alulkormányzottságról beszél. Ez a jelenség arra utal, hogy az autó aerodinamikai tulajdonságai nem elég stabilak és megbízhatóak. Az új csapatfőnök kinevezése viszont új perspektívát hozhat, lehetőséget teremtve a Red Bull számára, hogy újragondolja az autótervezés alapelveit. Emellett ez a változás talán arra is rávilágít, hogy milyen típusú versenyző lenne a legideálisabb Verstappen mellé.
Laurent Mekies karaktere alapvetően eltér Christian Hornerétől. A 48 éves francia szakember nem az a típus, aki vágyik a figyelem középpontjára, és távol áll tőle a konfrontatív hozzáállás. Ez elkerülhetetlenül hatással van a Red Bull nyilvános megjelenésére is, amely várhatóan új irányt vesz. Mekies jelentős, széleskörű tapasztalattal érkezik a Forma-1 világába; 14 éven át dolgozott mérnökként, mielőtt 2014-ben csatlakozott a Nemzetközi Automobil-szövetséghez. Ott helyettes versenyigazgatói posztot töltött be, majd 2018-ban a Ferrarihoz szerződött, ahol csapatfőnök-helyettesként tevékenykedett.
Mekies számára nem csak Verstappen megtartása és a tervezési részleg rendbetétele a feladat, hanem az is, hogy stabilizálja a Red Bullt a bőséges változásokkal teli időszak után, és megfékezze a kulcsemberek távozását.