A szolgáltató egy különleges lehetőséget ajánl azoknak, akiknek nehézséget okoz a határidők betartása a fizetéseik során.

Biztosan Ön is találkozott már olyan gáz- vagy áramszámlával, amelynek láttán szinte megállt a lélegzete, és az álla is leesett. Talán felmerült benne a gondolat, hogy milyen remek lenne, ha nem kellene a vártnál jóval magasabb összeget határidőre kifizetnie. Éppen ezért az MVM szolgáltatónál érdeklődtünk arról, hogy van-e lehetőség részletfizetésre vagy esetleg fizetési haladékra, és ha igen, mik a pontos feltételei ennek.
Gyakran előfordul, hogy váratlan kiadások bukkannak fel, és sajnos sokan nem tudják megfelelően kezelni ezeket a helyzeteket, főleg ha hónapról hónapra élnek. Néha még a rendszeresen érkező gáz- és áramszámlák kifizetése is komoly fejtörést okozhat, hiszen ilyenkor mélyen a zsebünkbe kell nyúlni, és minden egyes aprót alaposan meg kell fontolni. Az MVM, mint szolgáltató, tájékoztatta ügyfeleit, hogy akik fizetési nehézségekkel küzdenek, lehetőségük van részletfizetést kérni, vagy akár fizetési haladékot is igényelhetnek.
A részletfizetésre és a fizetési haladékra sajátos előírások érvényesek.
A fizetési könnyítést igényelheti minden egyetemes szolgáltatásban vételező lakossági és nem lakossági, kisüzleti ügyfél - ismertették, hozzátéve, hogy külön szabályok vonatkoznak a részletfizetésre és a fizetési haladékra:
* részletfizetés kérhető lejárt és nem lejárt esedékességű számlákra is;
* fizetési haladék viszont kizárólag olyan számláknál lehetséges, amelyek fizetési határideje nem járt le.
Az MVM munkatársai részletesen bemutatták, hogy kik jogosultak a lehetőség igénybevételére.
A kérelem elbírálásakor számos tényezőt mérlegelnek, például figyelembe veszik, hogy az ügyfél...
Kapott-e az utolsó 12 hónap során valamilyen kedvezményt a fizetési kötelezettségeihez kapcsolódóan?
*eleget tett-e a korábban kötött megállapodásban foglalt követelményeknek?*
A részletfizetésre és a fizetési haladékra vonatkozó kérelmeket bármilyen ügyfélszolgálati csatornán be lehet nyújtani. Külön írásbeli kérelmet nem szükséges beadni, elég, ha az ügyfél megfogalmazza részletfizetési vagy fizetési haladék iránti igényét - közölték a szolgáltatónál, az MVM-nél.