A Lucid, az amerikai villanyautógyártó, minden eladott járművén körülbelül 47 millió forintnyi veszteséget könyvel el.
Az eladott termékek száma drámai mértékben emelkedett, azonban a Lucid számára még mindig távoli cél a nyereséges üzemelés elérése.
A Lucid az idei év első felében figyelemre méltó, 47%-os növekedést ért el az új személyautók értékesítésében, összehasonlítva a tavalyi év hasonló időszakával. Ez a szám első pillantásra ígéretesnek tűnik, azonban fontos megjegyezni, hogy a prémium villanyautók gyártásával foglalkozó amerikai cég mindössze 6418 járművet tudott leszállítani a fél év során.
A vállalat bevétele 21 százalékkal, 422 millió euróra emelkedett, azonban a veszteség továbbra is jelentős, elérve a 772 millió eurót.
Ez azt jelenti, hogy minden egyes eladott autón körülbelül 47 millió forintos veszteséget szenvedett el a Lucid, ami viszont viszonylag kedvező eredménynek számít ahhoz képest, hogy a cég korábban 150-200 milliós veszteségeket is könyvelhetett el autónként.
A cég, amely már egy ideje jelen van az európai és közel-keleti piacokon, legújabb ajánlataként bemutatja legkedvezőbb árú modelljét, az Air Pure-t. Ez a hátsókerék-hajtású jármű 430 lóerő teljesítménnyel és lenyűgöző, 660 kilométeres hatótávval büszkélkedhet. Az Egyesült Államokban ennek a csúcsmodern autócsodának az ára körülbelül 23,5 millió forintnak megfelelő összeg.
A másik végletet az 1234 lóerős triplamotoros Air Sapphire jelenti, mely 82,7 millió forintos alapárú szedán 1,89 másodperc alatt pattan fel 0-ról 96 km/h-ra és 330 km/h a végsebessége.





