Niki Lauda nemcsak a saját országában aratta le a sikereket, hanem a szomszédos megyében is megmérettette magát a versenypályákon.


Niki Lauda, a legendás Forma-1-es pilóta, ugyan a Hungaroringen nem állt rajthoz, de Sopron városában már versenyt nyert. 1969. július 6-án a gyönyörű Lőverekben nemzetközi autóversenyt tartottak, ahol Lauda nemcsak részt vett, hanem diadalmaskodott is, ezzel megkezdve pályafutása csillagának fényes ívét, amely végül háromszoros világbajnoki címhez vezetett.

Az osztrák származású Niki Lauda pályafutása elején Formula V kategóriában egy, az Ersten Österreichischen Sparkasse (Első Osztrák Takarékpénztár) által szponzorált Karlmann-nal indult. Az 1969-es versenysorozat egyik állomását Sopronban rendezték meg. Az 5371 méter hosszú Szabadság körúti pályát az autóklub soproni aktivistái kiválóan előkészítették. A kategória húszas mezőnyében zömmel osztrák versenyzők voltak, de érkeztek versenyzők az NDK-ból, Jugoszláviából, míg az egyetlen magyar Kiss Ferenc volt a Magyar Autóklubtól.

Niki Lauda: a forma-1 csúcsának megtestesítője Niki Lauda nem csupán egy név a motorsport világában; ő egy élő legenda, aki a bátorság és az elszántság szimbólumává vált. A háromszoros világbajnok pilóta pályafutása tele volt kihívásokkal és diadalokkal, amelyek nemcsak a versenypályán, hanem azon kívül is meghatározták életét. 1976-ban egy tragikus baleset következtében súlyosan megsérült, ám nem adta fel. Kevesebb mint két hónappal a baleset után visszatért a versenyzéshez, bizonyítva, hogy a szenvedély és a kitartás képes legyőzni a legnagyobb akadályokat. Lauda titka nemcsak a vezetési tehetségében rejlik, hanem abban a szellemi erejében is, amely lehetővé tette számára, hogy újra felálljon és harcba szálljon. A motorsport történetének egyik legkarizmatikusabb alakja, aki nemcsak a versenyzés iránti szeretetével, hanem emberi értékeivel is lenyűgözte a közönséget. Niki Lauda öröksége ma is él, inspirálva a jövő generációit, hogy soha ne adják fel álmaikat, bármilyen nehézségek is merüljenek fel.

Niki Lauda karrierje során összesen 171 versenyen állt rajthoz, amelyből 25 alkalommal diadalmaskodott, 24 pole pozíciót szerzett, és 54 alkalommal állhatott dobogóra. A három világbajnoki címével a motorsport történetének egyik kiemelkedő alakjává vált. 1971 és 1985 között öt különböző csapat színeiben versenyzett, nevezetesen a March, BRM, Ferrari, Brabham és McLaren istállóknál. Első győzelmét 1974-ben a Ferrari volánja mögött, Spanyolországban aratta, míg pályafutása utolsó sikerét 1985-ben, a McLaren csapat színeiben a Holland Nagydíjon könyvelhette el. Ugyanebben az évben vonult vissza a versenypályáktól. Érdemes megjegyezni, hogy az első Magyar Nagydíjat 1986-ban tartották, így Lauda számára a Hungaroring sosem jelentett versenylehetőséget.

További részleteket a kisalfold.hu oldalán olvashat.

A szombati Hungaroring egyik, korábbi Forma 1-es versenyzőjének pedig vasi kötődése van, annyiban legalábbis, hogy az egyetlen korábbi magyar Forma 1-es pilóta, a a Renault versenyzőjének, Baumgartner Zsoltnak és édesapjának, Baumgartner Antalnak Alsóújlak mellett volt mangalica-telepe. Kezdetben Rum mellett tenyésztették az állatokat, majd a birtok átkerült Alsóújlakra. Baumgartner Zsolt egyébként a 2004-es Forma-1-es amerikai nagydíjon pontszerző volt.

Related posts