Egy merész javaslattal szeretném felforgatni az F1-es sprintek világát, hogy még izgalmasabbá és kiszámíthatatlanabbá váljanak. Mi lenne, ha bevezetnénk egy véletlenszerű elemet a versenyek forgatókönyvébe? Például, a verseny előtt sorsolhatnánk ki egy kü
 
Carlos Sainz kifejezte nemtetszését a Forma-1-es sprintfutamokkal kapcsolatban, mivel úgy érzi, hogy ezek túl sok információt árulnak el a vasárnapi versenyekről. Szerinte egy egyszerű, de hatékony megoldással lehetne frissíteni a formát: csökkenteni a spoilerek mennyiségét, hogy a nézők izgalma ne csökkenjen a fő eseményre. Ezzel újraélesztené a versenyek varázsát, és élvezetesebbé tenné a hétvégi élményt.
Csaknem öt év távlatában is megosztónak számít a Forma-1 egyik korszakos újítása a sprintfutamok képében. A szombati, 100 kilométeres futamok 2021-ben váltak egyes versenyhétvégék részévé: az első két évben három-három alkalommal rendeztek sprintet, azóta ez a szám évi hatra nőtt, és 2022 óta az első nyolc helyezett pontokat is kap.
2026-ban is várhatóan nem fog változni a helyzet, sőt, Stefano Domenicali, a Forma-1 vezérigazgatója már korábban jelezte, hogy a versenynaptár jövőbeli bővítése során további sprintek is megjelenhetnek. Ezzel együtt azonban a sokszor unalmasra sikeredett események nem nyerték el a közönség egyértelmű tetszését. Carlos Sainz is kritikát fogalmazott meg a jelenlegi koncepcióval kapcsolatban, hangsúlyozva, hogy radikális változtatásokra lenne szükség ahhoz, hogy a sprintek izgalmasabbá váljanak.
A Williams versenyzője konkrét javaslattal is előrukkolt, amikor az Amerikai Nagydíj csütörtöki sajtónapján szóba került a téma, lévén, hogy ebben az évben az austini pálya is sprinthétvégének ad otthont.
Szerintem a sprintek formátumának megváltoztatása lenne az, amire igazán szükség lenne, és úgy vélem, hogy Stefano Domenicali is nyitott erre a lehetőségre – idézi Sainzot a Total-Motorsport. "Nem vagyok túlságosan lelkes a sprintek iránt, mert szerintem ez előre megmutatja, mire számíthatunk a vasárnapi első etapban. Az időmérő és a vasárnapi első etap lényegében ugyanaz, talán egy kicsit könnyebb autóval, de a gumiválasztás is megegyezik. Másféle elképzeléseim lennének a sprintek kapcsán, hogy ne áruljanak el ennyit a versenytempóról."
Erre egyszerű megoldás lenne az, ha mindenkinek lágy gumikon kellene elrajtolnia a sprintfutamokon, mivel nagyon magas a kopásuk, és nagyon kevés az olyan pálya, ahol a verseny első szakaszára ezeket választjuk. Ez rövid távon jó megoldás lehet, már csak azért is, mert minden héten öt szett gumit dobunk a kukába. Egy körre használjuk őket az időmérőn, aztán visszaadjuk. Sok pályán valóban egykörös gumik ezek
A 31 éves futamgyőztes részletesen ismertette a saját elképzelését.
Sainz kifejtette, hogy bár ez a lépés nem oldaná meg teljesen a problémát, mégis egy izgalmas lehetőség lenne a sprintversenyek szórakoztatóbbá tételére. „Valószínűleg nem elegendő csupán ez, így talán valami még merészebbre van szükség. Amikor arról beszélünk, hogyan tehetnénk izgalmasabbá a sprintfutamokat, itt a lehetőség, hogy különböző formátumokkal kísérletezzünk, és fogadjuk el az új ötleteket. Ha bejön, az fantasztikus lenne, de ha nem, akkor változtatni kell rajta, ahogyan azt a múltban is tettük” - tette hozzá a spanyol versenyző.





