Az első fordulóban akár minden megváltozhat a Belga Nagydíjon – állítja a McLaren csapatvezetője.

A sprintfutammal ellentétben a Belga Nagydíjon a McLaren megszerezte az első rajtkockát, azonban Andrea Stella csapatfőnök úgy véli, hogy elképzelhető, hogy nem valamelyik papajaszínű autó fogja vezetni a mezőnyt az első kör végén.
A spái sprintverseny során Oscar Piastri a pole pozícióból rajtolt, és elsőként érkezett az első kanyarhoz. Azonban Max Verstappen, a Red Bull pilótája, a jobb egyenesbeli sebességét kihasználva nem sokkal később elhúzott mellette. A hátralévő 14 körben Verstappen megőrizte vezetését, és végül megnyerte a versenyt. Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke tisztában van azzal, hogy a nagydíjon hasonló forgatókönyv valósulhat meg, még akkor is, ha a legjobb nem McLaren autó a harmadik helyről indul, nem pedig a másodikról.
"Oscar tegnap azt mondta, hogy nem feltétlenül ez a legjobb pálya a pole pozícióból indulónak, mert az első kanyar után 18 másodpercnyi padlógázas szakasz következik, amelyen nagyon ki vagy téve bárki támadásainak, aki a szélárnyékodban halad" - idézi a RacingNews365 az olasz szakembert.
"Remélhetőleg nem lesz szükségünk előzésre, de reálisan nézve tudjuk, hogy például egy száraz pályás rajt esetén ki fogunk állni a támadások kereszttüzébe. A jelek szerint [Charles] Leclerc ismét az alacsony leszorítóerős beállításra voksolt. Lando viszont a sprintverseny során bizonyította, hogy ha megvan a megfelelő tempóelőny, akkor az előzés nemcsak lehetséges, hanem meg is valósítható." - utalt Stella arra, hogy Norris a rajt után sikeresen megelőzte a monacói versenyzőt.
A káosz még mindig jelen lehet, de a Red Bull és a Ferrari számára sem kedvező, ami Belgiumban zajlik.
Ellentétben a várható eső miatt magasabb leszorítóerős beállításra szavazó, a versenyt a 4. rajtkockából kezdő Max Verstappennel, Leclerc kitartott az alacsony leszorítóerős setup mellett, amivel Stella szerint akár mindkét McLarent lenyomhatja.
"A Ferrari kiemelkedő tempóelőnnyel bír az egyenesekben, ezért nem lepne meg, ha Leclerc az első kör végén az élen állna - nyilatkozta a csapatfőnök. Hozzátette, hogy Piastri és Norris természetesen együttműködhetnek a pozíciójuk megőrzése érdekében, de legfőképp azt szeretné tőlük, hogy stabilan tartsák az autót. - Nyilvánvaló, hogy érdemes előre tervezni, de végső soron meg kell engednünk a versenyzőknek, hogy saját döntéseiket hozzák meg. Határozottan el fogom nekik mondani, hogy az első kör csupán egy kör a 44-ből, és amikor ilyen erős, versenyképes autód van, akkor nagyon fontos, hogy elkerüld a problémákat az első körben. Ha sikerül a lehető legjobban teljesítenünk a versenyt, jó eséllyel visszaszerezhetjük a győzelemre való esélyt, még akkor is, ha az első kör nem az időmérőn elért helyezésünk alapján alakul."
Stella említette, hogy miután az első körben alulmaradtak Verstappen sprinttel vívott csatájukban, a továbbiakban nem csupán az egyenesbeli sebességük hiánya állt a visszaelőzésük útjában a holland versenyzőval szemben.
Ez a jelenség egyfajta állandósággá vált, ami véleményem szerint szoros kapcsolatban áll az autók aerodinamikai fejlesztéseivel. Ahogy egyre kifinomultabbá váltak a technikai szabályok, úgy az autók teljesítménye is folyamatosan növekedett, ami viszont megnehezítette a versenyzők számára, hogy tartani tudják egymással a lépést. Spa, amely korábban híres volt arról, hogy könnyedén lehetett rajta előzni, mára sokkal nehezebb kihívássá alakult ezen a téren. Tavaly hasonló helyzettel szembesültünk, és az idei sprintverseny is megerősítette, hogy a tendencia továbbra is fennáll.
Valóban, egy kicsivel gyorsabb csúcssebesség hasznosabb lett volna, de ez csupán az első körre vonatkozik. Amikor próbáltuk megelőzni Verstappent, a valós probléma az volt, hogy a második szektorban túl sok időt veszítettünk a turbulens levegő miatt. Spa bizonyos szempontból megőrizte az első kör jellegzetességeit és az előzési lehetőségeket, de a sprint során tapasztaltak alapján a szélárnyék hatása jelentős, ami megnehezíti az előzés folyamatát.