Sesks diadalmaskodott a Lengyel Rallyn, míg Hadik megnyerte a Master Cup versenyt.


Martins Sesks magabiztos teljesítménnyel hódította meg a lengyel ERC-futamot, megelőzve ezzel Miko Marczykot és Jon Armstrongot. Eközben Hadik András és Juhász István a Master Cup ranglistájának csúcsán végeztek!

A Lengyel Rally idei kezdete sajnos nem a legjobban alakult, ugyanis a versenyt megelőző privát teszten szörnyű baleset érte a Junior ERC mezőnyéhez tartozó 21 éves Matteo Dorettót, aki a versenyre készült.

Sajnos tragikus baleset történt, amelyben életét vesztette a Lengyel Rally előtti teszten a Veszprémben a kategória dobogós helyezésével büszkélkedő olasz pilóta.

A verseny során szerencsére nem történt súlyos baleset, ami személyi sérülésekkel járt volna, bár kisebb incidensek előfordultak.

Az ERC-szezon negyedik versenyén Martins Sesks ismét bebizonyította, hogy micsoda tehetség rejlik benne a gyors murvás szakaszokon. Folyamatosan magas színvonalú teljesítményt nyújtott, még akkor is, amikor kétszer kicsúszott, végül azonban a Lengyel Rally győztese lett.

A lett versenyzőt vasárnap délelőttig Roope Korhonen szorosan követte a második pozícióban. Azonban egy szerencsétlen baleset következtében Korhonen kiesett, így Miko Marczyk és Jon Armstrong között kezdődött meg a heves küzdelem a második helyért. Az izgalmas harcot végül egy 10 másodperces büntetés pecsételte meg, amelyet Armstrong a lassító rombolás miatt kapott. Ennek következtében a lengyel versenyző a második helyen fejezte be a versenyt.

Szoros csata Sesks mögött Lengyelországban, Hadik kategória dobogós helyen

Isak Reiersen a negyedik helyen, míg Mads Ostberg az ötödik helyen zárt, míg Simone Tempestini a hatodik, Mille Johansson pedig hetedik lett Andrea Mabellinit megelőzve.

Drámai szakasszal indult a szombati nap, és drámai fordulatokkal zárult a verseny is, miután a Power Stage-en előbb Jos Verstappen esett ki a Skoda felfüggesztésének sérülése miatt a Master Cup éléről, majd a lengyel Jaroslaw Szeja szenvedett balesetet a helyenként igen mély gyorsaságin.

A versenyen indult három magyar párosból végül Hadik András és Juhász István tudott célba érni, ők azonban annak ellenére, hogy a vasárnap délutánt még a Master Cup harmadik helyéről várták, végül győztesként fejezték be a futamot, mivel az utolsó előtti szakaszon Zibigniew Gabrys esett ki, majd Verstappen.

László Martin és Bán Viktor ugyancsak a verseny utolsó előtti szakaszán már nem tudtak elindulni, mivel autójuk hűtővize elfolyt, míg Ollé Sasa és lánya, Rebeka szombaton kényszerült kiállni.

Az Európa-bajnokságot négy futam után Miko Marczyk 19 pont előnnyel vezeti Mads Ostberg előtt, míg a harmadik helyen Roope Korhonen, Isak Reiersen és Andrea Mabellini egyaránt 24 pont hátránnyal áll.

Érdekesség, hogy Marczyk a Topp-Cars Rally Team, míg Ostberg a Tagai Racing Team autójával versenyez.

A Master Cup-ot a lengyel Dariusz Biedrzynszki vezeti 11 pont hátránnyal Martin Vlcek előtt, a harmadik helyen Jos Verstappen áll 23 pont hátránnyal, míg Hadik András a negyedik 23, Ollé Sasa az ötödik 26 pont hátránnyal.

Az ERC-szezon három hét múlva a római aszfaltos pályákon folytatódik.

Related posts