Szeged sosem felejti el a Szőke Tiszát – érdeklődtünk, milyen álmok foglalkoztatják a helyieket.


Még mindig van remény. A Szőke Tisza megmentéséért fáradoznak, hogy ne tűnjön el végleg a feledés homályában. A küldetés nem lehetetlen. Ezen inspirálódva mi is elmerengtünk azon, hogy milyen csodás élmények várhatnának ránk a felújított hajó fedélzetén.

Kíváncsiak voltunk, miről álmodoznak a szegediek a Szőke Tisza jövőjét illetően. Ábrándokat kergetni nemcsak szabad, hanem ebben az esetben egyenesen kötelező, mert vannak, akik hisznek abban, hogy az óriáshajó egyszer feltámad hamvaiból, és újra Szeged büszkesége és színfoltja lehet. Megkérdeztük olvasóinkat, hogy ha egyszer eljön a pillanat - és jó eséllyel el is fog - mit látnának szívesen az újjáéledt Szőke Tisza fedélzetén. Visszatérhetne-e a múlt hangulata, újra lehetne belőle éjszakai diszkó vagy elegáns étterem? A válaszok között akadtak nosztalgikus ötletek és egészen meglepő kívánságok is.

Szőke Tisza fedélzete így születhetne újra

A kommentelők fantáziája most sem hagyott cserben minket. A legtöbben nem a táncparkett hiányát érzik, hanem az ízeket, amelyek egykor a Szőke Tisza éttermét jellemezték. Sokakban nosztalgia ébred, amikor az egykori szegedi finomságokra gondolnak. Többen szívesen látnának egy hangulatos Tisza-parti kávézót vagy szendvicsbárt a hajó fedélzetén, ami új életet lehelne a helyszínbe. Vannak, akik úgy vélik, hogy a Szőke Tisza újjáélesztése már nem éri meg, sőt, akadt, aki gúnyosan csak "egy halom ócskavasnak" titulálta. Azonban a hozzászólók többsége tisztában van azzal, hogy a felújítás hatalmas anyagi befektetést igényelne, mégis sokan reménykednek benne, hogy egyszer újra felépülhet Szeged szívében a Szőke Tisza. A nap kommentje pedig mindent visz: "Mindegy, mi lesz belőle, csak csendes legyen."

A jövőbeli elképzelések és vágyak szoros kapcsolatban állnak a valósággal. Információink alapján a jelenlegi tulajdonosok legfőképpen hajózástörténeti múzeumként képzelik el a Szőke Tisza jövőjét. Azonban, amíg nem születnek konkrét tervek, addig a hajó sorsa rejtélyes és nyitott kérdés marad. Egy új hajó életre keltéséhez elengedhetetlenek a precíz tervek és a szükséges anyagi források. A létező tervek és a felújításra váró, de pótolhatatlan egyedi gépi berendezések rendkívül értékesek – mondta György. A hajó fedélzetén található gépek, mint a lapátkerék hajtás és a háromdugattyús gőzgép, műemléki védettséget élveznek és különleges technikai értéket képviselnek. A tulajdonos véleménye szerint a hajó még életképes, és bár számos alkatrésze eltávolításra került, a legfontosabb elemek megmaradtak, ami lehetőséget ad arra, hogy a hajó újra életre keljen. Mindazonáltal, egy több száz tonnás, 77,4 méter hosszú, erősen korrodált hajó újbóli működésbe állítása nem lesz egyszerű feladat.

Related posts