A Facebook egyre inkább a TikTok irányába mozdul el, és most bemutatjuk, milyen változások várhatóak!
Reels-videók minden sarkon: a TikTok által elindított rövidvideós trend már régóta velünk van, de úgy tűnik, a Meta mostanában mindent ennek a formátumnak a köré épít. Az Instagram esetében például egyre inkább háttérbe szorulnak a hagyományos fényképek – van olyan hely, ahol már a Reels-videók uralják az alkalmazás nyitóoldalát.
A Meta most a Facebook platformjára is "instagramos" elemeket csempész, különösen a Reels-videók terén. Ez a változás nemcsak frissítéseket, hanem izgalmas új funkciókat is hoz. Például, amikor a felhasználók a Facebook Reels videókat nézik, a "barátbuborékok" – vagyis azoknak az ismerősöknek a profilképei, akik már korábban megtekintették az adott videót – is megjelennek. Ha valaki rákattint egy profilképre, azonnal lehetősége nyílik üzenetet küldeni a barátjának a videóval kapcsolatosan. Az Engadget részletei szerint ez a funkció új dimenziót ad a közösségi interakcióknak.
Az ajánlómotor is változik, mely a Meta szerint ezentúl gyorsabban megtanulja az ember érdeklődési körét, hogy "újabb és relevánsabb" Reels-videókat mutasson. A cég állítja: az új algoritmus 50 százalékkal több friss, még aznap publikált videót mutat, és figyelembe veszi a videók preferált hosszát is. Tehát, ha a hosszabbakat rendre átugorja, jó eséllyel egy idő után inkább csak rövidebbeket fog önnek ajánlani a rendszer. Ha valami nem érdekli, már egy külön gombbal is az algoritmus tudtára adhatja - hasonlóan az Instagramhoz.
A Meta a mesterséges intelligencia világát is integrálja, ami lehetőséget ad arra, hogy jobban megértsük az egyes érdeklődési köröket. Fontos megjegyezni, hogy a Meta AI jelenleg még nem támogatja a magyar nyelvet.
Akik kedvelik a Reels-videós formátumot, bizonyára örülni fognak a változtatásoknak. A közösségi média pörgetésével töltött időt viszont valószínűleg tovább fogják növelni az újdonságok, ami elég nagy baj.




