Több mint 700 millióan látogattak el az IKEA boltjaiba világszerte – íme a részletek, amelyek bemutatják ezt a lenyűgöző számot!


Az IKEA áruházait a 2025-ös pénzügyi évben világszerte 736 millió vásárló kereste fel, ahogyan azt az Ingka Csoport legújabb jelentése is bemutatja. A látogatók száma 1,3%-kal emelkedett, miközben a cég 39 milliárd eurós forgalmat könyvelhetett el, és globálisan 54 új bolt nyitását valósította meg. Az IKEA továbbra is elkötelezett a megfizethető árak, a fenntarthatóság és a vásárlói élmény mellett, amely a márka alapértékeinek szerves részét képezi.

Az Ingka Csoport közlése szerint az IKEA 2025-ös pénzügyi évében - 2024. szeptember 1-től 2025. augusztus 31-ig - 39 milliárd eurós forgalmat ért el. Bár az eladott mennyiség 1,6, az online látogatások pedig 4,6 százalékkal nőttek, a bevétel így is 1,6 százalékkal csökkent az előző évhez képest, mivel a cég az alacsony árak megtartását tartotta elsődlegesnek. A gazdasági bizonytalanságok és a fogyasztói bizalom ellenére az IKEA továbbra is a megfizethetőségre és a vásárlói élmény javítására összpontosít - az áruházakban és online egyaránt - a vállalat közleménye szerint.

"Rendkívüli rugalmassággal reagáltunk a felmerülő kihívásokra, és a lehetőségeinket maximálisan kihasználva a piac élére kerültünk. Mindvégig az a vágyunk vezérelt minket, hogy szebbé tegyük a hétköznapokat a legtöbb ember számára. Az elmúlt évben végrehajtott árcsökkentés révén sikerült jelentősen növelnünk eladásainkat, és több vásárlónk bizalmát elnyernünk" - nyilatkozta Jesper Brodin, az IKEA és az Ingka Csoport vezérigazgatója.

Az Ingka cég dinamikusan bővítette portfólióját, új áruházak, tervezőstúdiók és digitális platformok nyitásával. A világ különböző pontjain – köztük London, Delhi és Sanghaj – összesen 54 új egység létesült, utóbbi városban a vállalat egyik legjelentősebb beruházását hajtotta végre. Az új, városi formátumú üzletek jelenleg az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban és Lengyelországban kerülnek tesztelésre. Ezek az áruházak több ezer termék mellett élelmiszereket és tervezési szolgáltatásokat is kínálnak, mindezt a vásárlás gyorsítása és az elérhetőség javítása érdekében, hogy a vásárlók közelebb jussanak a kívánt termékekhez.

Az IKEA folyamatosan jelentős összegeket fektet a meglévő áruházainak átalakításába, hogy azok az online kereskedelem középpontjává váljanak. A budapesti Soroksári áruház, például, március óta megduplázott logisztikai kapacitással működik, így képes az egész országot kiszolgálni online rendelések révén. A digitális újítások, mint az átvételi és keresletfigyelő rendszerek, hozzájárultak ahhoz, hogy a vásárlói elégedettség a hat éve végzett mérések óta a legmagasabb szintre emelkedjen.

Az IKEA továbbra is elkötelezett a klímacélok mellett, és azt tűzte ki, hogy 2030-ra 50, 2050-re pedig 90 százalékkal csökkenti a teljes értéklánc kibocsátását, ezzel nettó nullás működést ér el. A vállalat 2016 óta 23,7 százalékkal növekedett, miközben a teljes szén-dioxid-kibocsátását 30,1 százalékkal mérsékelte. Eddig több mint 4,2 milliárd eurót fektetett be a 2030-ig tervezett 7,5 milliárdból, hogy felgyorsítsa az átállást a megújuló energiákra.

Az Inter IKEA Systems B.V., az IKEA koncepció tulajdonosa és globális franchise-átadója bejelentette, hogy az IKEA teljes kiskereskedelmi forgalma 44,5 milliárd euró volt a 2025-ös pénzügyi évben, amelyből az Ingka Csoport 87 százalékot képviselt. Az IKEA kiskereskedelmi értékesítése 39 milliárd eurót tett ki, ami 1,6 százalékos csökkenés az előző évhez képest. Az online eladások aránya 30 százalékra nőtt. Az áruházakban 736 millió látogatást regisztráltak.

Related posts