Évente kötelező vizsgáztatás alá vonnák a 10 évnél idősebb autókat? Magyarország ezt a javaslatot elutasította - Alternatív Energia.

A magyar kormány álláspontját Nagy Bálint közlekedési államtitkár hivatalosan is megerősítette a Közlekedési Tanács legutóbbi ülésén, amelyről a tárca az MTI-nek küldött közleményében számolt be. A tájékoztatás szerint az Európai Bizottság új, átfogó módosítási javaslatot terjesztett elő a gépjárművek és pótkocsijuk időszakos műszaki vizsgálatáról szóló 2014/45/EU irányelv módosítására. E javaslat célja, hogy a technológiai fejlődéseket, mint például az elektromos és hibrid autók vizsgálatát, integrálja a vizsgálati folyamatokba. A módosítás emellett kötelezővé tenné a tíz évnél idősebb M1 (személygépkocsik) és N1 (kistehergépkocsik) kategóriájú járművek éves időszakos műszaki ellenőrzését a tagállamok számára. A tervezetet először a Közlekedési Tanács június 5-i ülésén vitatták meg. Nagy Bálint elmondta, hogy Magyarország támogatja az uniós intézkedéseket, melyek célja a közlekedésbiztonság javítása és a környezetvédelmi célok erősítése, azonban aggodalmát fejezte ki a tíz évnél idősebb járművek kötelező éves műszaki vizsgálatának bevezetése miatt, mivel ez aránytalanul nagy anyagi és adminisztratív terhet róna az állampolgárokra és a vizsgálatokért felelős hatóságokra, különösen azokban az országokban, ahol a járművek jelentős része ebbe a korosztályba tartozik.
A közlekedési terhek növekedése és az ezzel járó intézkedések közötti aránytalanság miatt Magyarország nem támogatja az időszakos műszaki vizsgálatok rendszerének tervezett módosítását - olvasható a közleményben. A gépjárművek és pótkocsik időszakos műszaki ellenőrzésére vonatkozó irányelv módosításával kapcsolatban több más tagállam is kifejezte aggályait, így a kérdés továbbra is napirenden van az uniós jogalkotási folyamatban, amely a Tanács illetékes munkacsoportján belül zajlik.