A Samsung különleges megoldást dolgozott ki a vámháború következményeinek kezelésére – és nem ők az egyetlenek, akik hasonló lépéseket tesznek.


A Samsung SDI, Dél-Korea vezető akkumulátorgyártója, új bevételi lehetőségek felé tekint, mivel az amerikai vámok és az elektromosautó-kereslet csökkenése kihívások elé állítja. A Bloomberg jelentése szerint a vállalat humanoid robotgyártókkal folytat tárgyalásokat, hogy speciális, magas teljesítményű akkumulátorokat biztosítson számukra. A Samsung SDI vezetői úgy vélik, hogy az energiatárolási szegmens és a robotikai, valamint mesterséges intelligencián alapuló iparágak új növekedési lehetőségeket kínálhatnak a jövőben.

A Samsung SDI a robotika felé nyit, hogy mérsékelje az Egyesült Államok által kivetett vámok és a csökkenő elektromosjármű-kereslet negatív hatásait. A vállalat már több humanoid robotgyártónak is szállít akkumulátorokat, és új partnerekkel is tárgyal az együttműködésről - közölte a cég stratégiai marketingért felelős alelnöke, Park Jong-sun.

A humanoid robotok belső terének korlátozottsága miatt az akkumulátoroknak párhuzamosan kell nagy teljesítményt nyújtaniuk, miközben hosszú élettartammal is kell rendelkezniük.

Park kijelentette, hogy a Samsung SDI hasonló akkumulátorai már sikeresen teljesítettek a nagyteljesítményű szerszámgépek szegmensében.

A vállalat irányítása úgy véli, hogy a negyedik negyedév eredményei jelentős javulásra számíthatnak. Ennek hátterében áll az amerikai energiatároló rendszerek szegmensének növekedése, az európai elektromos járművek iránti kereslet felerősödése, valamint az új területek - mint például a robotika és a mesterséges intelligencia - dinamikus fejlődése.

A vállalat részvényei a bejelentés hatására 12 százalékkal növekedtek a dél-koreai tőzsdén.

A Samsung SDI az elektromos autókba szerelt akkumulátoros gyártósorainak egy részét villamosenergia-tároló rendszerekre állítja át az Egyesült Államokban, hogy 2026 végére évi 30 GWh kapacitást érjen el. A vállalat becslése szerint

A robotikai szektor 2030-ra várhatóan elérheti a 600 ezer legyártott humanoid egységet, ami jelentős növekedést jelez a technológia fejlődésében és a piaci igények változásában.

ami új, több milliárd dolláros akkumulátorpiacot teremt.

A cég előrejelzése szerint az amerikai akkumulátoros piac 2030-ra akár 130 GWh-ig is eljuthat, ám jelenleg a helyi termelés csupán a kereslet 30 százalékát képes kielégíteni. Az amerikai vámok és a szigorodó megfelelési előírások következtében a kínai akkumulátorok háttérbe szorulása új perspektívákat kínálhat a dél-koreai gyártók számára.

A Panasonic nemrég bejelentette, hogy 2027 márciusáig tervezi bemutatni új generációs szilárdtest-akkumulátorainak mintasorozatát, amelyeket elsősorban robotokhoz és más hasonló terhelést igénylő rendszerekhez fejlesztenek.

A Toyota is bejelentette, hogy szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt, amelyek leghamarabb 2027-ben kerülhetnek a vállalat elektromos járműveibe. A Nissan és a Honda szintén dolgozik hasonló típusú akkumulátorok fejlesztésén a versenyképesség megőrzése érdekében.

Related posts